Berita islam terkini

loading...

9 Cara Awet Muda Cara Islam


9 Nasehat Awet Muda Cara Islam


9 Cara Awet Muda Cara Islam
Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh,,jumpa lagi dengan saya abu sigli,hehe,kali ini bebagi tips dan cara agar awet muda cara islam,moga bermamfaat,,Setiap manusia ingin kekal tampan,cantik dan sehat, terutama sekali ya golongan wanita yg lumrahnya sukakan kecantikan. Kekal awet muda bukanlah bertujuan untuk menafikan fitrah kejadian manusia, peredaran masa yang sememangnya menjadikan manusia semakin tua, yakni yang telah Allah tetapkan buat hambaNya. Kita tidak mengubah, tetapi memelihara, menjaga serta mensyukuri nikmat Allah Maha Hidup Yang Tak Pernah Tidur ,dan Maha Pencipta.

Berikut ini adalah beberapa nasehat untuk kekal awet muda cara Islami. Semestinya mudah dilakukan & selamat,tidak ada efek samping :).
Petua 1 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah kalian tu dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.
Petua 2 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, minum air dan biarkan ia di dalam mulut selama 10 saat dan sambil itu selawat 3 kali. Kemudian, baru diteguk. Air Liur ada enzim yang boleh jadi ubat.
Petua 3 : Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.
Petua 4 : Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.
Petua 5 : Untuk melihat wajah kita agak muda daripada umur kita, amalkanlah petua ini dengan jujur dan ikhlas. Senang sahaja, pertama, setiap kali selepas solat subuh bacalah surah yusuff, kemudian minum air suam sebanyak tiga teguk sahaja. Wajah kalian akan kelihatan muda daripada umur sebenar kalian.
Petua 6 : Hafalkan ayat 35 ~38 surah Al-Waqiah. Bacalah dalam hati setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.
Petua 7 : Amalkan bangun pagi dan mandi embun. Usap embun dari hujung daun pada wajah, rambut dan kulit badan. Khasiat air embun amat banyak. Wajah kalian akan berseri dan tubuh badan menjadi sihat serta awet muda.
Petua 8 : Amalkan mandi air telaga sulung iaitu air telaga yang diambil pada waktu pagi sebelum ada orang lain mengambilnya terlebih dahulu daripada kita. Mandilah sebelum air telaga itu ditimba orang. InsyaAllah wajah akan berseri dan badan sentiasa ramping. *ni kalau kalian ada air telaga la yer.
Petua 9: Muka kita biasanya akan berminyak selepas bangun dari tidur. Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah. Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan di letakkan di bawah mulut (dagu).
Pusingkan jari kalian ke pipi, pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi. Lakukan setiap pagi di susuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi.
Perlu diingat, jangan sesekali mengurut wajah kalian dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.
Petua awet muda ini sekadar perkongsian yang boleh diamalkan. In Shaa Allah dengan izin Nya ia berkesan untuk memberikan wajah berseri dan awet muda
semua petua awet muda ini dikongsikan dari laman mirlme.com
- See more at: http://fuh.my/petua-awet-muda-cara-islam-terbaik/#sthash.3x04pLpk.dpuf
1 :
Setelah bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi(memutihkan dengan pisang), amalkan petua ini. Urutkan wajah kalian tu dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini. 
 2 : 
Setelah bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, minum air dan biarkan ia di dalam mulut selama 10 saat dan sambil itu selawat 3 kali. Kemudian, baru diteguk. Air Liur ada enzim yang boleh jadi ubat. Baca Juga Artikel lainnya:Kelemahan Wanita
 3 : 
Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.

  4 : 
Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

5 :
Untuk melihat wajah kita agak muda daripada umur kita, amalkanlah cara ini dengan jujur dan ikhlas. Senang bersahaja, pertama, setiap kali selepas sholat subuh bacalah surah yusuff, kemudian minum air suam(bahasa aceh) sebanyak tiga teguk sahaja. Wajah kalian akan kelihatan muda daripada umur sebenar kalian.

 6 :
Hafalkan ayat 35 ~38 surah Al-Waqiah. Bacalah dalam hati setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

 7 :
Amalkan bangun pagi dan mandi embun. Usap embun dari hujung daun pada wajah, rambut dan kulit badan. Khasiat air embun amat banyak. Wajah kalian akan berseri dan tubuh badan menjadi sihat serta awet muda.

8 :
 Amalkan mandi air telaga sulung iaitu air telaga yang diambil pada waktu pagi sebelum ada orang lain mengambilnya terlebih dahulu daripada kita. Mandilah sebelum air telaga itu ditimba orang. InsyaAllah wajah akan berseri dan badan sentiasa ramping. *ni kalau kalian ada air sumur timba la ya

9:
Muka kita biasanya akan berminyak selepas bangun dari tidur. Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah. Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan di letakkan di bawah mulut (dagu).
Pusingkan jari kalian ke pipi, pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi. Lakukan setiap pagi di susuli dengan meminum air suam(hangat) sebelum mengambil sarapan pagi.

Perlu diingat, jangan sesekali mengurut wajah kalian dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

kata-kata atau cara awet muda ini sekadar berbagi yang bisa diamalkan. InsyaAllah dengan izinNya ia berkesan untuk memberikan wajah berseri dan awet muda.Aamiin


Praktekkan & yakin dengan Allah Maha Pencipta. Yang penting niat kita baik tentunya,wassalam

9 Cara Awet Muda Cara Islam Rating: 4.5 Posted by: Abu sigly Ahlussunnah waljamaah